IPEX pomáhá v krizi

Datum: 23.04.2020

Od počátku současné krizové situace nabízíme neziskovým organizacím a subjektům pomoc s realizací jejich projektů. V následujícím článku vám představíme tři projekty, kterým IPEX zdarma nebo za minimální náklady pomohl na svět.

Autor: IPEX a.s.

Od počátku současné krizové situace nabízíme neziskovým organizacím a subjektům pomoc s realizací jejich projektů. V následujícím článku vám představíme tři projekty, kterým IPEX zdarma nebo za minimální náklady pomohl na svět.

 

IPEX a současná krize

Jak jste si asi všimli na našich stránkách, IPEX i v současné době funguje dál a bez omezení. Jsme zvyklí pracovat z domova, a tak nás současná situace tolik nezaskočila. Komunikace v našem firemním komunikátoru jeden na jednoho, rychlá schůzka přes video, či pravidelné video meetingy, to je náš běžný standard i v normálním provozu. Přesto se i nás současná situace dotkla, a i pro nás bylo posledních několik týdnů velmi náročných.

Hned zpočátku jsme si ale uvědomili, že se budeme chtít zapojit do současného dění a pomoci tím co opravdu umíme a v čem jsme dobří. Nabídnout organizacím a neziskovkám rychlé zřízení kontaktního centra, ticketovacího nástroje nebo helpdesku. To vše za minimální náklady nebo plně zdarma!

Proto jsme od zahájení karanténních opatření nabízeli a aktivně vyhledávali neziskové organizace a subjekty, kterým pomůžeme. Rádi vám proto můžeme představit tři projekty, kterými pomáháme v současné vypjaté době.

 

Linka Anténa – psychoterapeutická pomoc v karanténě

Linka Anténa je projekt České asociace pro psychoterapii, na kterém se IPEX podílel zprovozněním kontaktního centra. Linka Anténa pomáhá všem, které trápí karanténa. Přes 200 psychoterapeutů dobrovolníků pomáhá na lince volajícím zmírnit úzkost, stres a vyslechne trápení těch, kteří to potřebují. Anténa je dostupná denně od 8:00 do 22:00 a to jak na běžném telefonním čísle 212 812 540, ale také přímo z webového prohlížeče na stráce https://psychoterapie.cz/ pomocí zobrazeného tlačítka Click-to-call. Linku jsme pomohli spustit za zhruba 3 dny a celý projekt dodal IPEX plně zdarma.

Za dobu provozu psychoterapeuté dobrovolníci zvládli pomoci přes 600 volajícím, kteří na lince strávili přes 24 hodin hovorů. Děkujeme!

Více o projektu najdete přímo na stránkách https://psychoterapie.cz/

 

 

Koordinační centrum pomoci pro seniory – Magistrát hl. města Prahy, projekt Život 90


Pro Magistrát hlavního města Prahy, projekt Život 90 jsme pomohli zřídit Koordinační centrum pomoci pro seniory na lince 800 160 166. Do projektu je kromě Magistrátu, a pracovníků Život 90 zapojen především Český červený kříž Praha 1 (ČČK). Hlavní smysl linky je pomáhat těm nejohroženějším v současné situaci, což lidé nad 65 let bezesporu jsou. Kontaktní linku obsluhují specialisté, kteří seniory vyslechnou, ale především mohou nabídnout pomoc s donáškou nákupu, dodávkou roušek či léků, vyvenčením pejska apod.

Operátor Život 90 na lince přijme hovor, a pokud volající potřebuje pomoc s některou z typických oblastí, například donáškou léků, zapíše požadavek (ticket) do systému. Ten převezme pracovník Českého červeného kříže a vyhledá vhodného dobrovolníka, který dle lokality, typu požadavku, zaneprázdněnosti apod. může nejlépe požadavek vyřešit. Dobrovolník požadavek vyřeší, předá informaci zpět pracovníkovi ČČK a ten vyřešení požadavku ověří a požadavek uzavře.

Linka běží úspěšně od 4. dubna a za tu dobu operátoři vyřídili přes mnoho tisíc dotazů a hovorů, přes 3600 požadavků seniorů, přičemž k dispozici je 30 operátorů Život 90, 70 dobrovolných členů ČČK a tisíce dobrovolníků. Velký dík patří především všem z Oblastního spolku Českého červeného kříže Praha 1, kteří zdarma pomáhají potřebným.

Více o projektu naleznete na stránkách Život90.

 

Zavoláme zpátky – linka pro seniory

Další projekt ve spolupráci s Českým červeným kříž Praha 1 (ČČK) se jmenuje Zavoláme zpátky.

Jde o oficiální kampaň Českého červeného kříže, která poběží i po skončení současné vypjaté doby. Na linkách 221 228 008 a 222 734 846 či ve formuláři na adrese https://zvladnemeto.cervenykriz.eu/zavolame-zpatky/ mohou senioři zanechat své telefonní číslo a proškolení dobrovolníci jim zavolají zpět. Trápí seniora současná krize? Nebo si jen nemá s kým popovídat a cítí se izolovaně? Právě pro tyto případy je tady projekt Zavoláme zpátky. Pravidelné rozhovory s dobrovolníky na aktuální témata pomohou seniorům s orientací v současné době.

Více informací o projektu Zavoláme zpátky naleznete zde na stránkách Českého červeného kříže.

IPEX pomáhá dál

Jsme rádi, pokud jste dočetli až sem a zaujalo vás, jakým způsobem se snažíme v rámci IPEXu pomoci v současné krizové době. I nadále pomáháme a rozjíždíme projekty pro neziskové organizace. Pokud i vy víte o nějakém projektu, kterému bychom mohli pomoci, neváhejte se na nás obrátit a využijte kontaktního formuláře u nás na webu, nebo nám rovnou zavolejte na linku +420 844 844 000.

 

Facebook Twitter LinkedIn