Jednoduchá integrace VoIP telefonie s Vaším systémem přes Webhook

Datum: 05.01.2018

Představte si, že chcete již při příchozím hovoru vědět kdo Vám volá a nechat si zobrazit další informace, např. otevřené tikety na support, objednávky atp. z vlastního informačního systému.

Jednoduchá představa, že ano? Naprosto jasně užitečná funkce, o které se mluví dlouhá léta!

V dnešní realitě to bohužel stále není tak jednoduché z následujících důvodů:

  • Bezpečnostní politika firmy nedovoluje propojení s PBX
  • Systém, kde jsou uloženy informace, neumožňuje jednoduché napojení a/nebo je pomalý
  • Neexistují standardy, které by tuto funkcionalitu definovaly
  • Systém, v kterém chcete data zobrazit, neumí data dynamicky zobrazit (laicky řečeno: neumí se aktualizovat pokud jsou nové data)
  • Norma GDPR problematiku ještě více zkomplikuje

 

Integrace VoIP ústředny s CRM

Dnes si řekneme něco o metodě, která předpokládá, že si data ve Vaší aplikaci zobrazit umíte.

Tato metoda se nazývá Webhook nebo také server side integration, protože se jedná o integraci na straně backendu. Spočívá v tom, že VoIP ústředna při příchozím hovoru pošle na Váš server informaci o volajícím čísle. Informace je poslána jako HTTP POST a data jsou formátována jako JSON

Příklad

{
  EventName: Ringing,
  From: 777888999,
  To: 222333444,
  Line: 444,
  Email: petr.novak@jehofirma.cz,
  Login: petr.novak,
  UniqueId: 1412256225.1941
 }

Pojďme si ještě ukázat kdy a odkud data dostaneme.

integrace VoIP a CRM přes webhook

Na obrázku vidíme příchozí hovor na ústřednu (VOIPEX Platform). Hovor normálně pokračuje na VoIP telefon, který začne vyzvánět. Důležité je, že ve stejnou chvíli ústředna odesílá na Váš server (CRM System) informaci o tomto příchozím hovoru. Váš systém potom musí zajistit, aby se to uživatel dozvěděl v aplikaci, kterou má puštěnu v počítači.

 

Jak integraci přes Webhook nastavit na IPEX ústředně

Zaujal Vás tento způsob integrace? Pokud ano, poradím Vám jak integraci přes Webhook v ústředně nastavit.

Po přihlášení do ústředny naleznete v menu API -> Webhook nastavení.

nastavení webhooku na PBX

 

URL – adresa Vašeho webového serveru, který přijme a zpracuje Webhook

login/heslo – přihlašovací údaje pro HTTP BASIC ověření pokud chcete Vaši stránku zabezpečit. Pro testování není povinné, ale pro běžný provoz doporučuji.

 

Další podrobná dokumentace včetně příkladů.

 

TIP: Pokud Vám tento způsob přijde jako příliš složitý, nabízíme i speciální aplikaci, do které si již pouze napojíte svá data. Realtime komunikaci s ústřednou zajistí naše aplikace CTI okno. Více o ní se dozvíte v některém z dalších článků.

 

Marek Červenka
IPEX a.s.

 

Máte k článku nějaké dotazy? Pošlete je na email cervenka(zavináč)ipex.cz a já se je pokusím zodpovědět.

 

 

Facebook Twitter LinkedIn Google+