Budoucnost komunikace v cloudu

Datum: 30.03.2016

Hlasové služby i telefonní ústředny jsou poskytovány formou služby v cloudu již dnes. Jak však firemní komunikace může vypadat za pár let?

objednávky do CRMS tím jak se přesunuje komunikace do cloudu, přibývají ke klasické telefonii různé nadstandardní služby. Komunikační nástroje se propojují s databázemi zákazníku (CRM, ERP systémy). Na jeden klik tak můžete zavolat komukoliv z tisíců kontaktů své databáze. Volat můžete nejen z notebooku, ale také z mobilního telefonu. A to díky komunikátorům, které i do mobilních telefonů přinášejí výhody propojení s databází zákazníků. Jednotlivé formy komunikace se více propojují a stírají se rozdíly mezi voláním z mobilu, pevné linky nebo PC.

Videokonference místo návštěv u zákazníků

Do budoucna se budou ve větší míře používat videokonference nejen pro porady, ale také jako videohovory se zákazníky. Ať už z důvodu úspory času, tak např. kvůli nedostatečné marži na výrobku, která by ospravedlnila náklady na cestu k zákazníkovi. Videokonference nahradí reálný zážitek prezentace výrobků.

Eshop s prodavačem jako v kamenném obchodě

Komunikace bude probíhat více kontextově. Představte si např. eshop. Zákazník si vybírá zboží, neorientuje se ve všech technických parametrech a potřebuje konzultaci s prodavačem. Využije tedy live-chat na webu eshopu. Po chvilce chatování prodavač zákazníkovi navrhne telefonát a přímo z počítače mu zavolá a vysvětí vše ústně. Zákazník by si rád výrobek detailněji prohlídl a „vyzkoušel“. Zahájí tedy videohovor a prodavač mu názorně výrobek předvede vč. jeho funkcí. Zákazník se vše dozvěděl, provedl nákup a jak on, tak prodavač je spokojen.

Facebook Twitter LinkedIn